یکی از کارمندان فاکس‌کان در کارخانه تولید iPhone X خودکشی کرد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از کارکنان فاکس‌کان که در کارخانه تولید iPhone X مشغول کار بود، با پریدن از ساختمان این کارخانه؛ خودکشی کرده است. به گزارش سازمان حمایت از حقوق کارگر چین(CLW)، این جوان 31 ساله لی مینگ نام داشته و تنها دو ماه از زمان استخدامش توسط Foxconn می‌گذشت.

مشخص نیست که چرا مینگ دست به خودکشی زده؛ اما به گزارش تلگراف، این اتفاق بار دیگر تمام توجهات را به شرایط کاری در کارخانه‌های فاکس‌کان معطوف کرده است. به‌نظر میرسد مینگ در خوابگاه‌های کارخانه زندگی می‌کرده، اما Foxconn هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

Foxconn که بیش از 1.2 میلیون کارمند را در اختیار دارد؛ بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در کشور چین محسوب می‌شود. کارخانه‌های این کمپانی مجموعا نیمی از آیفون‌های اپل را در شهر ژنگژو و با بهره‌گیری از 350 هزار نیروی کار، تولید می‌کنند.

مشکل خودکشی برای فاکس‌کان اصلا چیز جدیدی نبوده و بارها به شرایط کاری موجود در کارخانه‌های این کمپانی انتقاد شده است. به گزارش یک منبع آگاه، اولین پرونده خودکشی در این کارخانه‌جات، در سال 2009 اتفاق افتاد. در این حادثه یک مرد 25 ساله پس از اینکه توسط حراست Foxconn به جرم گم کردن یک مدل اولیه آیفون مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ با پریدن از آپارتمان محل سکونتش، به زندگی خود پایان داد.

فاکس‌کان

در سال بعد 14 کارمند این کارخانجات به علت شرایط کاری بسیار بد و نامطلوب، از ساختمان‌‌ها بیرون پریده و خودکشی کردند. این موضوع باعث شد تا Foxconn در سال 2012 تورهای ایمنی را برای جلوگیری از خودکشی کارکنانش نصب کنید. جالب این که در همان سال 150 کارگر دیگر به علت شرایط کاری دشوار، در کارخانه‌های ووهان و هوبی، دست به خودکشی زدند.

کارکنانی که تهدید به خودکشی کرده‌اند می‌گویند Foxconn آنها را مجبور به کار در شرایطی می‌کند که تصورش برای اکثر افراد دنیا دشوار است.

شایان ذکر است که اگرچه اپل هنوز در این خصوص حرفی نزده؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی شاهد صحبت‌های فاکس‌کان در این خصوص باشیم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...